• Om oss
  • Jobber
  • Bli en partner

Prosedyre for varsling og fjerning

Ved å følge vår prosedyre for varsling og fjerning (VF) kan du rapportere ulovlig innhold (for eksempel brudd på immaterielle rettigheter eller svindelaktige oppføringer) eller brudd på vår plattformavtale og billettavtale.

Rapportering av ulovlig innhold

Du kan rapportere ulovlig innhold via vårt nettbaserte skjema.

Klikk her for å gå til skjemaet.

VF-prosedyre

TicketSwap vil så langt som mulig håndtere rapporter under denne VF-prosedyren i samsvar med prosedyren som er beskrevet nedenfor:

  • VF-rapporter skal gjelde en anmodning om endring eller fjerning av ulovlig innhold på TicketSwap-plattformen.
  • Rapporter som anmoder om fjerning av innhold på TicketSwap-plattformen vil kun bli behandlet:
    • hvis innholdet er klart ulovlig og/eller bryter med plattformavtalen og billettavtalen;
    • etter at vi har mottatt et fullstendig utfylt rapportskjema med de nødvendige vedleggene. Hvilke dokumenter som er nødvendige, avhenger av rapporttypen.
  • Som en del av prosedyren kan TicketSwap stille ytterligere spørsmål eller be om mer dokumentasjon for å underbygge undersøkelsen. Rapporten vil ikke bli behandlet før all informasjon er sendt inn.

Ved mottak av en rapport vil TicketSwap:

  • bekrefte mottak av rapporten;
  • kontrollere om rapporten oppfyller de formelle kravene, og be om endringer hvis det er nødvendig. TicketSwap kan avvise å behandle rapporter (med begrunnelse), for eksempel hvis VF-rapporten mangler tilstrekkelig begrunnelse til at vi kan vurdere om innholdet er ulovlig, eller hvis den mangler en tydelig referanse til den nøyaktige plasseringen av innholdet (for eksempel URL-adressen);
  • vurdere om det rapporterte innholdet er ulovlig og/eller bryter med plattformavtalen og billettavtalen;
  • basert på denne vurderingen, fjerne eller endre innholdet, eller avvise VF-rapporten. TicketSwap vil kun fjerne eller endre innholdet hvis vi konkluderer at det er klart ulovlig og/eller bryter med plattform- og billettavtalen, og anser overtredelsen som alvorlig nok til å rettferdiggjøre fjerning.

Er du uenig i utfallet?

Hvis vi fjerner eller justerer innholdet ditt og du ikke er enig i avgjørelsen, kan du sende inn en klage via klageprosedyren vår innen seks måneder etter at du har mottatt avgjørelsen vår.

Viktig å vite

TicketSwap kan iverksette tiltak mot brukere som gjentatte ganger sender inn falske rapporter eller handler i ond tro. Slike tiltak kan omfatte (men er ikke begrenset til) å nekte å behandle nye rapporter eller (midlertidig) sperre kontoen din.